کد مطلب:369717 پنج شنبه 5 اسفند 1395 آمار بازدید:218

نیایش بیست و ششم
. دعای آن حضرت است به هنگام یاد کردن از همسایگان و دوستانش .




بار خدایا ، درود بفرست بر محمد و خاندانش و مرا یاری فرما که حق آن گروه از همسایگان و دوستان خود را که حق ما را می شناسند و بادشمنان ما دشمنی می ورزند به وجهی نیکوتر بگزارم .




بار خدایا ، همسایگان و دوستان مرا یاری ده که سنت تو بر پای دارندو رهنمودهای نیکوی تو را فرا گیرند : در یاری ناتوانانشان و رفع نیاز ازنیازمندانشان و عیادت بیمارانشان و راهنمایی رهجویانشان و اندرز به مشورت کنندگانشان و دیدار مسافرانشان به هنگامی که باز می گردند ونهان داشتن اسرارشان و پوشیدن عیبهایشان و یاری ستمدیدگانشان ودستگیری از ایشان به اطعام و سود رسانیدن به ایشان به عطایا وبخششها و بر آوردن نیازهایشان زان پیش که لب به سؤال بگشایند .




بار خدایا ، مرا برگمار که همسایگان و دوستان بد کردار خود را به نیکی پاداش دهم و از ستمکارشان در گذرم و از بد گمانی در حق ایشان بپرهیزم و با همگان مشفق و مهربان باشم و پاس پاکدامنی را دیده ازنگریستن بر بندم و با آنان از روی تواضع به نرمی سر کنم وبر دردمندانشان به رحمت نظر کنم و در غیبت ایشان مودت خویش نشان دهم




و از روی خیر خواهی خواستار دوام نعمتشان باشم و هر چه برای خویشاوندان خود می خواهم برای ایشان بخواهم و هر چه برای خاصان خود منظور می دارم برای ایشان منظور دارم .




بار خدایا ، بر محمد و خاندانش درود بفرست و آنچه من برای ایشان خواسته ام ، مرا نیز از سوی ایشان ، همانند آن ، روزی ده . به فراوانی ازایشان بهره مند گردان . و بر بصیرتشان بیفزای که حق مرا رعایت کنندو فضل مرا بشناسند ، تا ایشان به من نیکبخت شوند و من به ایشان . آمین رب العالمین .